Chłodnice przemysłowe
Pod tym pojęciem rozumiemy wszelkiego rodzaju wymienniki ciepła stosowane w maszynach i urządzeniach przemysłowych oraz w pojazdach takich jak:
- maszyny rolnicze
- maszyny budowlane: koparki, ładowarki, dźwigi, itp.
- sprężarki (kompresory)
- generatory prądotwórcze (agregaty)
- urządzenia chłodnicze
- instalacje grzewczo-wentylacyjne
- centrale klimatyzacyjne
- kurtyny grzewcze (nagrzewnice)
- sprzęt badawczy oraz laboratoryjny
- pojazdy specjalistyczne
- samochody ciężarowe i autobusy
- wózki widłowe i wózki podnośnikowe.
Naszą propozycją jest naprawa, regeneracja, sprzedaż oraz produkcja pod indywidualne zamówienie wszelkiego typu wymienników ciepła, takich jak chłodnice powietrzne (intercoolery), chłodnice wodne, chłodnice olejowe oraz skraplacze i nagrzewnice przemysłowe.
Na zdjęciu przedstawiamy: po lewej - rozerwaną chłodnicę wodną CASE,
która posłużyła za wzór do wykonania nowej chłodnicy - egzemplarz po prawej.
Dysponujemy technologią regeneracji wymienników cieplnych i ich produkcji pod indywidualne zamówienie, wykorzystującą rdzenie w następujących systemach konstrukcyjnych:
1. Plate & Bar - aluminium Al
2. sysem lamelowy - aluminium / miedź Al / Cu
3. McCord (MC) - aluminium Al oraz mosiądz / miedź CuZn / Cu
4. Flat Fin (FF) - mosiądz / miedź CuZn / Cu
-
Rdzeń chłodnicy typu Plate & Bar.
Plate & Bar - system konstrukcji chłodnic
P&B to technologia dla najbardziej wymagających zastosowań - wykorzystujemy ją wszędzie tam gdzie niezbędne są: wysoka wytrzymałość ciśnieniowa (max 1.6MPa) lub mechaniczna oraz w ciężkich warunkach pracy.
Rdzenie chłodnic typu P&B znajdują zastosowanie w układach olejowych, wodnych oraz w układach powietrznych – stanowiących odrębny szereg konstrukcyjny.
Wszystkie chłodnice P&B mogą być produkowane w ośmiu grubościach rdzenia: 45, 63, 94, 113, 140, 160, 180, 220 mm. Wysokość i długość wymiennika, dzięki możliwości łączenia rdzeni, nie stanowią prawie żadnego ograniczenia konstrukcyjnego.
Plate & Bar to kompletny system konstrukcyjny, w którego skład wchodzą nie tylko rdzenie, ale również dedykowane profile boczne oraz przegrody. Dzięki temu można praktycznie wykonać każdą żądaną przez klienta chłodnicę.
Powyżej przykładowe zdjęcie elementów systemu konstrukcyjnego typu Plate & Bar.
Lamelowy wymiennik ciepła
Lamelowe wymienniki ciepła stosowane są głównie jako elementy grzewcze - nagrzewnice lamelowe bądź elementy chłodzące - chłodnice lamelowe w centralach wentylacyjnych i w układach klimatyzacji oraz w chłodnictwie.
Chłodnica lamelowa
-
Rurki i blaszki chłodnicy lamelowej.
Technologia wytwarzania wymienników lamelowych oparta jest na konstrukcji rurki okrągłej oraz lameli - płytek.
Standardowo lamelowe wymienniki ciepła wykonane są jako:
• Cu / Al rurki miedziane, lamelki aluminiowe.
Jednak zależnie od potrzeb oraz warunków pracy produkowane są konstrukcje specjalne np.:
• Cu / Al.epoxy miedziane rurki+taśma aluminiowa pokryta warstwą epoksydu; stosowane na basenach i w pomieszczeniach z bardzo dużą wilgotnością.
• Cu / Cu miedziane rurki + miedziana taśma;
o zastosowaniu w kopalniach oraz na statkach morskich.
• konstrukcje ze stali nierdzewnej stosowane wszędzie tam gdzie występują naprawdę wysokie temperatury oraz agresywne chemicznie warunki środowiska pracy.
W technologii lamelowej wykonujemy np.:
- wszelkiego rodzaju skraplacze wielkogabarytowe do autokarów
- nagrzewnice lub chłodnice do central grzewczych i wentylacyjno-klimatyzacyjnych.
Chłodnice typu samochodowego
Rdzenie chłodnic typu samochodowego produkuje się w przeważającej większości jako konstrukcje typu McCord i FlatFin.
McCord - system konstrukcji chłodnic samochodowych i przemysłowych
-
Miedziana żaluzja chłodnicy McCord.
Wszechstronna konstrukcja McCord (znana też pod nazwą System Pakietowy) została zaprojektowana do szerokiej gamy zastosowań w motoryzacji i w pojazdach specjalistycznych - poczynając od najbardziej popularnych aut osobowych, dostawczych, ciężarowych, poprzez maszyny budowlane i rolnicze, a kończąc na maszynach oraz urządzeniach przemysłowych. Wykorzystujemy ją wszędzie tam gdzie potrzebne są wysoka wydajność cieplna oraz wytrzymałość materiałowa.
Możliwość produkcji chłodnic w technologiach Al - aluminium oraz CuZn / Cu – mosiądz / miedź, daje naprawdę duże możliwości czyniąc właśnie ten system wiodącym w konstrukcjach cieplnych wymienników samochodowych.
Jedynymi ograniczeniami dla zastosowania rdzeni McCord, występującymi przy konstruowaniu chłodnic wodnych, są: ciśnienie robocze (max 0,2Mpa) oraz wysokie zapylenie środowiska pracy.
System McCord dzięki swojej uniwersalności oraz różnym modyfikacjom został zastosowany w konstrukcjach skraplaczy klimatyzacji oraz chłodnic powietrznych typu samochodowego – intercoolerów.
Konstrukcja typu FlatFin chłodnic mosiężno-miedzianych CuZn / Cu
Są to rdzenie konstrukcji płytowej z żaluzjami z płaskich rurek, tzw. sotów, zaprojektowane do zastosowań we wszystkich chłodnicach samochodów ciężarowych, autobusów, ciągników i maszyn rolniczych. Jednak przede wszystkim występują one w ciężkim sprzęcie przemysłowym.
-
Zregenerowana przez nas chłodnica typu FlatFin do popularnej fadromy - ładowarki kołowej Ł34
Dzięki różnym systemom wydajności, gęstości sotów, chłodnice te można stosować wszędzie tam, gdzie potrzebna jest duża wydajność cieplna w bardzo ciężkich warunkach pracy jak wysoka wilgotność i zapylenie powietrza. Rdzenie FlatFin ze względu na swoją budowę są mało podatne na zanieczyszczenie zewnętrzne żaluzji, a ponadto są stosunkowo łatwe do wyczyszczenia.
Konstrukcja FlatFin w odmianie Fe – wykonanie ze stali, używana była do produkcji przemysłowych chłodnic oleju o dużej wydajności, pracujących pod dużym ciśnieniem.
Obecnie system FlatFin jest b. rzadko stosowany w nowych konstrukcjach ze względu na wysokie ceny miedzi i mosiądzu oraz dostępność o wiele nowocześniejszego rozwiązania jakim jest system bloków aluminiowych Plate & Bar w 100% spełniających zadania jakie wypełniał system rdzeni żaluzyjnych.